WIADOMOŚCI
DO
GP Miami
02.05 - 04.05
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Arabii Saudyjskiej
-
Piastri pokonał Verstappena i objął prowadzenie w mistrzostwach świata!
-
Australijczycy czekali 15 lat na swojego lidera mistrzostw
-
Verstappen pozytywnie zaskoczony konkurencyjnością Red Bulla w Dżuddzie
-
Pierwsze podium Ferrari w sezonie
-
Kolejny solidny występ Hadjara
-
Mercedes walczył z przegrzewaniem opon
-
Współpraca zespołowa i podwójne punkty Williamsa
-
Sauber bez szans na walkę o punkty
-
Fatalny wyścig Alpine
-
Haas bez punktów, ale zadowolony po potrójnym maratonie F1
-
Alonso o wyścigu w Dżuddzie: 50 okrążeń kwalifikacyjnych
05.06.2008 22:28
0
Widać są równi i równiejsi:/
05.06.2008 22:33
0
A podobno w f1 nie ma korupcji :p
05.06.2008 23:01
0
widze ze te forum zaczyna przypominac onet w najgorszym wydaniu.Jeszcze nie dawno wszyscy uzytkownicy starali sie napisac cos konstruktywnego.Szkoda bo fajnie sie zapowiadalo
05.06.2008 23:01
0
ale fajna cenzura nie ma co :D:D
05.06.2008 23:03
0
jestem zawiedziony, wobec tego, czemu np. force india albo toro rosso nie moga byc takze przesunieci do srodka stawki? w tym sezonie mclareny maja dwa ostatnie numery i kompletnie nie rozumiem czemu maja takie przywileje...
05.06.2008 23:17
0
nie rozumie tego FIA ;-/ no ale trzeba sie pogodzic z taka sytuacja =)
05.06.2008 23:40
0
McLaren pokazał podczas GP Turcji, że potrafi wykorzystać ostatnie garaże do swojej strategii. Przecież to Kubica wtedy najbardziej odczuł. Decyzja FIA jest więc raczej przeciw interesom McLarena.
05.06.2008 23:47
0
Sprostowanie: to było podczas GP Hiszpanii... ale ten czas leci :o)
05.06.2008 23:48
0
Andrzej połowa lub większa połowa forumowiczów niestety jest jak flaga na wietrze, jak wiatr zawieje tak piszą. Co do garaży uważam że McLaren raz dostał garaż na końcu ale wszyscy jednak zdają sobię sprawę że oni tam nie pasują ze względu na ilość sprzętu i w tym dopatrywałbym się takich a nie innych decyzji, Pozdrawiam
06.06.2008 01:13
0
Leeloo, jakie flagi na wietrze ? Co to znaczy "że oni tam nie pasują ze względu na ilość sprzętu" ?? Sprecuj to, bo czegos nie rozumiem. I jeszcze odp na pytanie kogo to obchodzi ile Oni maja sprzetu, niech maja 3 razy wiecej niz teraz, Won do ostatniego garazu, albo niech zlikwiduja ten przepis, skoro nie jest egzekwowany
06.06.2008 06:21
0
cwirs,popieram,do ostatniego rzędu!
06.06.2008 06:47
0
To niesprawiedliwe, ale coż. wonder_171 - z gadzam się z tobą.
06.06.2008 06:48
0
ma być w ostatnim :) by było lepiej dla BMW
06.06.2008 07:12
0
powinien odbyć się jakiś protest, może zablokowanie toru przez wkurzonych kibiców!
06.06.2008 07:15
0
jesli byli w ostatnim garazu to niech tam zostaną, a nie przesuwaja ich... ciekawe czy np. BMW by tez przenieśli jesli byli by ostatni, czy by ich "olano" hmm =p
06.06.2008 07:22
0
nie ma sprawiedliwości
06.06.2008 07:52
0
dajcie już spokój z tym garażem .mcl to taka panienka w mundurze dymana przez maxa , która nie może sobie poradzić sama ze sobą . lepszy numer to zaparkowanie auta, przez ojca hamila, na placu zabaw dla dzieci.
06.06.2008 08:16
0
atomic...czytalam to,dobre a jeszcze na innym forum napisali ze syn sie nie wdal w ojca tylko raczej w matke...
06.06.2008 08:34
0
jeden powód więcej żeby nie oglądać tej "równej" rywalizacji...
06.06.2008 08:42
0
Skoro Mclaren potrafi wykorzystać ostatnie garaże do swojej strategii i osiągać również w ten sposób dobre wyniki to niech korzysta już zawsze z tego garażu, a nie przeciska się do innego. To samo ma się z ilością sprzętu, która nie ma w tym wypadku znaczenia, jeżeli mają go za dużo a garaż jest za mały to niech z czegoś zrezygnują. W końcu inne najsłabsze teamy jakoś zawsze się tam muszą mieścić. A skoro mają ostatnie numery na bolidach to znaczy że "teoretycznie" byli w 2007 najsłabsi. Więc ostatni garaż jest ich. No chyba że są jakieś fakty, o których zupełnie się nie mówi i których nie biorę pod uwagę.
06.06.2008 08:50
0
to matka Hamiltona musi nieźle śmigać......a garaż jak to garaż tylko tych zasad szkoda....
06.06.2008 08:58
0
Czy ktoś NAPRAWDĘ OBEZNANY w tym temacie mógłby przybliżyć innym na czym ma polegać różnica pomiędzy ustawieniem boksów na początku albo na końcu? Przecież i tak muszą przejechać całą aleję serwisową z jednakową predkością. Czy chodzi o możliwość dłuższego dogrzewania opon przez wyjazd? Czy przy niskiej prędkości można dobrze dogrzać opony na przestrzeni kiluset metrów? Będę wdzięczny na odpowiedzi. Pozdrawiam!
06.06.2008 09:04
0
mają chody w FIA
06.06.2008 09:11
0
ja bym powiedział raczej ,że z ostatniego garazu jest najkrotszy odcinek ograniczenia predkosci i tym samym chłodzenia opon.
06.06.2008 09:26
0
atomic - też słyszałem, że ojciec Lewisa miał wypadek i skasował Porsche jadąc ze swoją żoną ale nie usłyszałem dlaczego miał wypadek.
06.06.2008 09:27
0
opony oponami - chodzi o bycie w pobliżu czołowych zespołów - dostosowanie swej strategii do ich strategi , większy garaż, lepszy dostęp TV - czyli kasa z reklam i sponsoringi i wogóle - kasa....
06.06.2008 09:34
0
Moim zdaniem umieszczenie McLarena w środku pitstopu daje szansę na równą walkę; wiem, że mają kary ale tak jak pisał GMK ich opony nie schłodzą się aż tak bardzo na długim przejeździe przez pitstop, a poztym niema takiej kombinacji jaka już miała miejsce, że przy jednoczesny zjeździe Roberta i Hamiltona załoga drugiego widzi co się dzieje u Roberta i ma czas na zakończenie w odpowiednim czasie postoju tak aby zyskać miejsce lub go nie stracić nawet kosztem zmiany strategii tankowań. Tak więc zmiana jest kożystna dla Roberta ;)
06.06.2008 09:37
0
Władze F1 mogły by przynajmniej podać oficjalną informację, czym się kierowali w podjęciu tej kontrowersyjnej decyzji.
06.06.2008 09:42
0
walerus błąd w myśleniu kasę to oni mają i robią czy ty uważasz że niebyło telewizji w ostatnim garażu gdzie stały bolidy zawodników którzy zajeli 2 i 3 miejsce w ubiegłym sezonie????
06.06.2008 09:46
0
walerus: jaka większa kasa z reklam? Od McLarena odszedł tylko hiszpański bank "Mutua Madrillena" a w podczas emisji GP są pokazywani tyle samo czasu co Ferrari. Nie zapominajmy też, że to FIA decytuje kto zajmie jaki garaż a McLaren nie ma nic do powiedzenia. Jeżeli ktoś dalej sądzi, że McLaren jest faworyzowany przez FIA to jest w głębokim błędzie.
06.06.2008 10:44
0
@Cwirs - szkoda czasu na odpowiedź na Twoje pytanie
06.06.2008 10:47
0
andrzej zostałem powalony twoim tekstem. fia decyduje kto jaki boks zajmie.tylko dlaczego decydują tylko w przypadku mcl??????
06.06.2008 10:48
0
no i oczywiście to nie jest faworyzowanie. e gdzie tam, absolutnie
06.06.2008 10:48
0
W takim razie ja tylko pytam o jakieś oficjalne stanowisko, lub wytłumaczenie tej sytuacji przez np. FIA.
06.06.2008 11:06
0
walerus: co cię tak powaliło? Prawda? Kto zadecytował o zmianie boxów dla McLarena jeżeli nie FIA? Podczas tego sezonu niejednokrotnie McLaren dostał "po d...ie" od FIA. Nawet w tym tygodniu decyzja FIA zakazująca stosowanie przedniego skrzydła bez połączenia z nosem godzi w ten zespół.
06.06.2008 11:31
0
opollski :czy ty czowieku umiesz czytać ze zrozumieniem???tak fia zadecydowało o zmianie boksów ale tylko dla mcl.pytanie dlaczego tylko dla niego i dlaczego nr5 a nie np 6. fia doczepiło się do skrzydła bo jest to ruchomy element aero zakazany w f1. czego jeszcze człowieku chcesz. żeby każdy chwalił mcl i hamila . proszę bardzo hamil i mcl to najlepsze chłopaki w f1 i basta.
06.06.2008 11:33
0
atomic: zmień dealera!
06.06.2008 11:35
0
dzięki za rade już zmieniam
06.06.2008 11:55
0
jeszcze mnie nikt nie powalił - co do mcl - większy garaż to więcej miejsca dla obsługi fotoreporterów, lasek F1 i TV - to więcej kasy bez dwóch zdań- łatwiej jest pokazać obraz z trzech najważniejszych boksów na jednej kamerze niż szukać kamerą mcl na końcu padocku..... aleście bojowi chłopaczki....;-)
06.06.2008 12:00
0
walerus: o tym powaleniu było do atomica. Pomyłkowo napisałem do Ciebie. Przepraszam.
06.06.2008 12:19
0
No comment, nie powinno tak być. Ostatnie miejsce w klasyfikacji konstruktorów to ostatnie garaże!
06.06.2008 12:21
0
AndrzejOpolski@: szczerze mówiąc to nie zauważyłem żeby McLaren jakoś specjalnie dostał "po d..ie" powiem więcej moim zdaniem są po tej "d..ie" ciągle przez FIA klepani i głaskani.NIESTETY:(myślisz że gdyby chodziło np. o Force India taka sytuacja też miałaby miejsce?Wątpie:((
06.06.2008 12:38
0
AO - ja się przecież nie obrażam.... ale ojciec Hamiltona chciał pokazać swoje zdolności i rozwalił płotek z siedzącymi na nim dziećmi = porshakiem za 330 tyś funciorów..... jak już pisałem pewne zdolności i urodę Lewis ma po mamie....
06.06.2008 13:31
0
Przecież wiadomo dlaczego podjęto tą decyzję. Z całym szacunkiem dla BMW ale w tym roku tylko McL może stawić opór Ferrari. Chcąc zapewnić emocjonujący sezon FIA łamie ustanowine przepisy aby tylko zapewnić McL jak najlepsze warunki.
06.06.2008 13:49
0
Witam. Sami eksperci widze że się tu wypowiadają tylko @loko wiedział o co w tym wszystkim chodzi. Wasze narzekania jakoby FIA utrudniała życie MCL przesunięciem do 5 garażu są nie na miejscu. Ostatni garaż w przypadku MCL to nie była dla nich kara ale duży plus na ich korzyść. Podczas gdy inni kierowcy wyjeżdżając ze swojego stanowiska po zmianie opon i tankowaniu musieli mieć wciśnięty przycisk ograniczenia prędkości, obowiązku tego nie musieli mieć kierowcy MCL, gdyż odcinek drogi jaką musieli pokonać ze swojego stanowiska serwisowego do linii gdzie nie wolno przekroczyć prędkości 80 km/h był na tyle krótki iż nie powodował przekroczenia tej prędkości a na dodatek dawał im przewagę w postaci przyspieszenia przy opuszczeniu swojego stanowiska serwisowego a co za tym idzie przy wyjeździe na tor. Podczas gdy pozostali kierowcy mogli wyłączyć przycisk ograniczenia prędkości po przekroczeniu linii ograniczającej prędkość a co za tym idzie rozpędzenie bolidu zajmowało im dziesiąte części sekundy więcej od MCL, który dzięki ostatniemu garażowi te cenne ułamki sekund zyskiwał na każdym pit-stopie. Ot i cała wasza afera ZNAWCY :P W końcu sprawiedliwość musi być :D Troche to zagmatwałem ale wiadomo o co chodzi w końcu te ułamki sekund decydują czy po wyjeździe z pit-stopu wyjedzie się za rywalem czy przed nim co w końcowym efekcie decyduje czy będzie się na 1 czy też 2 miejscu na podium. Najlepszy przykład Wyjazd Roberta przed Felipe w GP Monaco. @pgolebiow - co za bzdury opowiadasz tankowali krócej żeby wyjechać przed Robertem. Tylko że ilość paliwa jaka zostanie zatankowana jest ustawiana przed zjazdem bolidu do pit-stopu. Najpierw pomyśl potem napisz.
06.06.2008 15:07
0
FuBu wszystko pięknie tłumaczysz ale na to by wyszło że nagrodę zyskuje ostatni zespól w stawce. A przykład Kubicy z GP Monako ZŁY!!! Był przed Massą dzięki szybszemu zjadzdowi do boksów no i zmianie opon na miękkie to dzięki temu Kubica był w stanie zbudować wystarczającą przewagę. A różnica między garażami Ferrari i BMW jest minimalna.Najpierw pomyśl potem napisz.
06.06.2008 17:54
0
w FIA jest jak w Polsce, przepisy sa po to aby je ŁAMAĆ. Hough. Pozdrawiam Wszystkich.
06.06.2008 21:16
0
@pionek16-80 Gdybyś zauważył jak uklada się prosta wyjazdowa z pit-stopu w Monaco to wiedziałbyś że na tym torze nawet będąc w ostatnim garażu MCL nie zyskałby w wyścigu ale na takich torach jak w Turcji, Bahrajnie czy też Malezji czy innych taka przewaga istniała. Poza tym gdyby wszystko było tak jak należy MCL nadal zajmowałby ostatni garaż, ale jednak inne zespoły /czytaj z górnej stawki/ zauważyły te nieprawidłowości dlatego MCL wylądował w 5 garażu. :P No i nie mam pojęcia jakim jakim sposobem wywnioskowałeś że zyskuje ostatni zespół w stawce. Na dodatek przykład wyprzedzenia Felipe przez Roberta w Monaco nie odnosił się do miejsca garażu, a do dziesiątych części sekundy które decydują czy sie kogoś wyprzedzi po pit-stopie czy też nie :P Proponuje oglądanie relacji z F1 w angielskiej stacji ITV, bo z relacji w Polsacie będziesz wiedział o F1 tyle co sam przeczytałbyś na tej stronie. Ale do tego trzeba znać angielski (nieobrażając nikogo) Pozdrawiam.
06.06.2008 23:12
0
2008-06-05 23:48:14 Leeloo- płowy zawsze są równe a co do sprzętu to popieram pogląd<2008-06-06 01:13:54 Cwirs> jeżeli nie mieszczą się w ostatnim garażu to niech biorą mniej tego sprzętu przepis to przepis @AndrzejOpolski np jutro FIA powie że Ferrari do ostatniego garażu to tak ma byc? i nic do powiedzenia nie będą mieli? FIA faworyzuje Mclarena aczkolwiek w dużo mniejszym stopniu niż rok temu .
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się